Followers

Labels

Tuesday, February 5, 2013

Svenska - MOTSTÅND


Lord Emanuel
genom
Gillian Ruddy
4 februari 2013


MOTSTÅND
Mina Kära, det är jag, Lord Emanuel som är så glad över att få hälsa er denna dag! Jag talar med stor Kärlek till er och det är min förhoppning att ni kommer att ta till er den här undervisningen, den visdom som finns i orden. Jag hoppas att ni även kan ta emot den energi som finns inkodad i orden, vilken kommer att läka er oavsett var ni befinner er på er resa och oavsett vad som pågår i ert liv. Energin har intelligens och du får exakt det du behöver och exakt det som för dig är det högsta och bästa goda i detta ögonblick. Vad sägs om det?! Slappna av  och njut.
Ta er nu en stund för att ta emot, ta ett djupt andetag in genom näsan och andas ut genom munnen. Var medveten om att JAG ÄR med dig. Andas in Ljuset upp genom hjässan och runt huvudets övre del, nerför ryggraden och andas ut genom den övre främre delen av kroppen. Andas ut all det som är negativt som du har inom dig i det här ögonblicket. Andas in Ljuset och andas ut alla de tankar som inte är bra för dig, alla fördömanden och begränsande uppfattningar. Låt allt detta försvinna i en lång, långsam medveten utandning. Det känns mycket bättre nu, eller hur?!
Och för dem av er som läste orden och inte gjorde det .... var snälla och gå tillbaka och gör verkligen det som jag kärleksfullt föreslog! Din önskan att läsa orden och faktiskt inte göra det som jag föreslår, är exakt det som vi alla gör i livet ... vi gör motstånd mot det som kan göra att vi mår bättre; - vi gör motstånd mot det som faktiskt för med sig det vi vill ha. Motstånd, mina kära vänner, är det ämne som jag önskar tala om i dag.
Så, om du var en av de många som beslutade att faktiskt inte ta de där djupa andetagen just nu (och jag menade att lägga till – gör 7 kompletta andetag, Ni Kära, och ni kommer att känna er fantastiska). De av er som tyckte att det var klokare att faktiskt inte ta de djupa andetagen är förmodligen i majoritet av dem som läser detta budskap. Varför? Jag vet, att ni i ert hjärta är i samklang med dessa ord. Jag vet att ni i era hjärtan är på en resa för att förbättra er själva, för att bli och växa till den som ni redan är, en magnifik Skapande Ljusvarelse. Jag känner till allt detta om er och ändå hoppade ni över den aktuella del som ni bör göra, varför? Den del som av er kräver ansträngning eller litet fokusering är den del som ni hoppar över!! Och tro nu inte för ett ögonblick, att jag dömer er, Mina Kära. Nej, det gör jag inte för jag känner till er "fiende" och jag känner den väl. Motstånd.
Motståndet kan visa sig i många former och många förklädnader. Det kan vara mycket tydligt, som att jag bara inte kan komma ur sängen för att ens möta dagen, eller det kan vara mycket, mycket subtilt, så subtilt att ni inte ens ser det. Som att hoppa över andningsövningen. Det där registrerades förmodligen inte ens på er radar. Men om ni tog er tid att faktiskt ta emot det helande som jag erbjuder er i just den här stunden, så skulle ni dra enorm nytta av det. Det skulle hjälpa er på er resa till storhet.
Så varför gör du motstånd mot din storhet? Varför är det så svårt att gå i riktning mot storhet? Varför är det en sådan utmaning att göra det som du vet kommer att gynna dig och göra det som du vet att du måste göra för att få det liv du vill ha? Därför att, mina Kära Hjärtan, vid mycket unga år lärde du dig att det i den här världen inte var tryggt att visa upp sin storhet. Du lärde dig att du inte var värdig den kärlek och den uppmärksamhet som du behöver för att växa och frodas och bli stor i den här världen.
Mina Kära Hjärtan, i kärnan hos er alla finns en djupt rotad övertygelse om att ni inte är värda storhet och denna uppfattning leder till ett motstånd som kommer att hindra er vid varje tillfälle. Den kommer att blockera er och sätta krokben för er vid varje chans den får.
Hur kan du bli fri från detta? Acceptera först som din sanning att du är värdig, att Gud inte övergav dig i den här hårda världen, utan att det faktiskt var tvärtom.
Bli sedan medveten. Börja lägga märke till vad det är som hindrar dig från att göra det som gynnar dig, vilka tankar smyger sig in i ditt sinne för att hindra dig från att göra det du vet att du måste göra för att gå vidare i livet.
Använd det här budskapet och den reaktion du hade på förslaget att du kanske tycker om att andas djupt för att må bättre nu och få läkning. Se om du kan identifiera den tanke som gick genom ditt huvud som gjorde att du valde att inte delta .... "Inte just nu, jag gör det senare!".
Och en sak till. Be om hjälp. Be om hjälp från den Uppstigna Världen, be om hjälp från Änglariket. Be bara, med kärlek i ditt hjärta och i tacksamhet, be att dina begränsande mönster och att ditt motstånd ska uppenbaras för dig. Medvetenhet är nyckeln till att navigera förbi motstånd och motstånd är allt som står i din väg för att bli den magnifika, obegränsade, allsmäktiga, allvetande Skapande Ljusvarelse som du verkligen är. Detta är mitt löfte till dig. JAG ÄR Lord Emanuel, kalla på mig och jag kommer. Jag finns precis här tillsammans med dig nu.

Tidigare meddelanden:

Översättare: Inga och Cagga Levander

No comments:

Post a Comment

ESOTERIC



SUBTITLES IN ENGLISH, ESPAÑOL, PORTUGUÊS

Click upon the circle after the small square for captions

PRG







Instructions HERE